طلایه‌دار پرواز عملیاتی و آموزشی با بالگرد کبرا به دیار باقی شتافت

استاد خلبان سرهنگ حاج غلامحسن ساعد، طلایه‌دار پرواز عملیاتی و آموزشی با بالگرد کبرا بi دلیل بیماری در بیمارستان سیدالشهدا(ع) اصفهان، دعوت حق را لبیک گفت و به لقاءالله پیوست.
به گزارش روابط عمومی ارتش، استاد خلبان سرهنگ حاج غلامحسن ساعد از خلبانان پیشکسوت هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌ساز خوشنام سال‌های دفاع مقدس بود که در عملیاتهایی همچون مرصاد، نصر، آزادسازی نفت شهر، میمک، نوسود، پاوه، صالح‌آباد، سردشت و مریوان و همچنین اسکورت ستون نیروهای خودی در غرب کشور، حضوری موثر داشت.
این ‌خلبان شجاع همرزم  شهیدان چمران، صیاد شیرازی و هم‌پرواز شهیدان شیرودی، کشوری و سهیلیان از حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس بود و در عملیات «بازی دراز» در پادگان سرپل ذهاب همرزم مستقیم شهید شیرودی و از حماسه‌سازان این عملیات بود.
وی بعد از سال‌های رزم، تجارب و دانش خود را به‌منظور تربیت نسل جدید خلبانان ایرانی بکار گرفت و کارنامه‌ای درخشان از خود برجای گذاشت.
او از سال ۱۳۵۱ پرواز خود با باگرد را آغاز کرد و تا سال ۱۳۹۹ پرواز با این جنگنده را ادامه داد و رکورد جهانی بیشترین پرواز با بالگرد کبرا را از خود به یادگار گذاشت.
مراسم وداع با پیکر این استاد خلبان حماسه‌ساز میهن اسلامی، امروز جمعه هفتم شهریور در مسجد المهدی (عج) شهرک قدس اصفهان برگزار و سپس پیکرش به استان آذربایجان منتقل شد.
 استاد خلبان غلامحسن ساعد فرزند شهرستان میان دوآب آذربایجان بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : شنبه 8 شهريور 1399 | 23:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.